Incasso En Factoring

Factoring en Incasso - Wat is het Verschil?

Factoring is een proces dat wordt gebruikt door een financiële instelling om de schuld te verzamelen van consumenten. De financiële instelling in dit geval is als een incassobureau. Invordering van schuldvorderingen worden meestal uitgevoerd samen.

Het verzamelen van een schuld van een consument wordt geleverd met de hulp van een financiële instelling. Een instelling verzamelt de schuld om zijn geld terug te krijgen dat zij besteed aan het verzamelen van de schuld. In het verleden, incassobureaus gebruikt om geld van de klant te nemen voor eigen gebruik. Het is waar dat vandaag de dag, deze incassobureaus zijn financieel geworden gezond en hebben geld binnen, maar toch zijn ze nog steeds in rekening brengen om hun geld terug te krijgen dat ze uitgeven.

Deze financiële instellingen hebben een proces genaamd incasso en factoring, om hun geld terug te vorderen via juridische middelen. Het is te wijten aan dit dat zij in rekening brengen een redelijke vergoeding. Om de schuld van de schuldenaar te verzamelen van een financiële instelling, kan het agentschap ook gebruik maken van de diensten van incasso bedrijven.

Wanneer een klant contacten een financiële instelling voor een schuld of een betaling factuur, zal de financiële instelling automatisch verzenden van een incassobureau incasso. Wanneer een verzamelaar contact met de klant maakt, zal het agentschap vragen om informatie over de persoon die betrokken zijn bij de rekening, zijn financiële status en de hoeveelheid geld dat hij schuldig is.

Wanneer een verzamelaar vraagt ​​om deze informatie, zal de financiële instelling dan is de opdrachtgever bellen om de gevraagde informatie te controleren. Als de informatie waar is, zal de financiële instelling het geïnde bedrag vrij te maken. Als de informatie niet waar is, zal de financiële instelling een brief de vraag te sturen naar de klant om hem te vragen zijn vordering te bewijzen.

Zodra de klant zijn informatie controleert, zal de financiële instelling van de client te sturen een vraag brief eist dat hij het geld te betalen. De brief zal een clausule van late betaling. Deze clausule stelt dat als de klant niet in slaagt om de schuld te betalen binnen de gestelde termijn, zal de financiële instelling een rechtszaak tegen hem. De rechter zal bepalen of de claim geldig is of niet.

Als de claim geldig is, zal het advocatenkantoor tijd om het geld te verzamelen worden gegeven. Als de claim niet geldig is, zal het advocatenkantoor geen andere keuze hebben, maar om een ​​rechtszaak tegen de klant te brengen.

Op dit punt kan het advocatenkantoor ook besluiten om de cliënt te vervolgen voor vergoedingen van zijn advocaat te herstellen. In sommige gevallen kan het advocatenkantoor ook bestand pak om de resterende schuld te verkrijgen.

Als de claim geldig is, zal de financiële instelling het volledige bedrag te betalen. Anders kan het advocatenkantoor ook de cliënt te vervolgen om zijn kosten terug te krijgen.

Als de claim niet geldig is, zal het advocatenkantoor de cliënt vragen om te reageren op de dagvaarding en de klacht. De klant zal dan worden verplicht om te antwoorden op de klacht. Het antwoord zal blijken of de vordering geldig is of niet.

Wanneer een cliënt niet de dagvaarding en de klacht te beantwoorden, zal de financiële instelling een rechtszaak aan te spannen. Deze rechtszaak zal worden ingediend bij de rechtbank en vraag naar het arrest. Indien de beslissing geldig is, zal de klant krijgt een kans om zijn vordering te bewijzen en terugbetaling van de schuld.

In sommige gevallen zal het vonnis worden uitgevoerd op de opdrachtgever. Echter, in de meeste gevallen de uitspraak geldt alleen voor de debiteuren op wiens naam de beslissing is gegeven.